לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

BioDanza - "ריקוד החיים" ריקוד ותנועה כדרך חיים של בריאות



מי מאתנו לא מרגיש לפעמים שהוא זקוק לתנועה, לרקוד במלוא האקספרסיביות, לשמוח מכל הלב, לשחק כמו ילד, להפתיע את עצמו, להתרגש, להתחדש...

בשנות ה- 60 של המאה הקודמת בצ`ילה הרחוקה פרופ` לאנתרופולוגיה בשם רולנדו טורו הבין כי החברה האנושית, כפי שהיא במצבה הנוכחי לא יוצרת את התנאים המאפשרים לפרט ליצור בקרבו את חווית החיות, הבריאות, האהבה ומימוש הפוטנציאל שהיא זכותו מלידה. תחושה זו, כך הוסיף חייבת להימשך גם ליחסים שלנו עם האחר וליחסינו לעולם ולחיים בכלל. לשם כך עלינו ללמוד באופן שיאפשר לנו לפתח רגישות שלא קיימת בתוכניות הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות.

נקודת מוצא זאת הובילה אותו ליצור את שיטת התנועה הנקראת " ביודנסה " המסוגלת באמצעות תנאים פיזיים- רגשיים מיוחדים לעורר את הביטוי השלם של האדם. כלי העבודה העיקריים של ה " ביודנסה " הינם: הריקוד והתנועה, המוסיקה והאינטראקציה הקבוצתית. כל אחד מהכלים הללו הינו משאב רב עוצמה שכולם יכולים להתחבר אליהם ללא תלות בגיל, בכושר ואפילו במצב הבריאותי. לכן "ביו-דנסה" שמשמעו "ריקוד החיים" מתאים לכולם (מבוגרים, ילדים, קשישים, חולים, פגועי נפש ועוד) והכול באמצעות התאמת הכלים לקהל היעד.

כל מפגש ביודנסה הינו "הפצצה של אקו-פקטורים חיוביים" היוצרים תנאים סביבתיים אופטימאליים לבריאות, שינוי והתפתחות. תנאים שבחיי היומיום הרגילים כמעט ולא קיימים. רולנדו האמין שהעצמת החלק הבריא היא הדרך שיש לצעוד בה ולכן בבסיס השיטה קיימת ההנחה ששינוי ניתן להשיג ללא צורך בסבל אלא נהפוך הוא דווקא באמצעות הנאה עמוקה. לקבוצה במקום הזה תפקיד משמעותי משום שלא ניתן להשיג תנאים אלו כשצועדים לבד.

אנשים נמשכים לביודנסה ובד"כ גם מתאהבים בה מסיבות שונות, להלן כמה מהשיתופים השכיחים ביותר ששמעתי לאורך השנים ממשתתפים:

? זהו זמן איכות שלי עם עצמי שאין לי במשך השבוע שמלא במשימות אינסופיות.
? אני שונא\ שונאת לעשות פעילות גופנית, ובשיעור ביודנסה אני מוציא\ה
מלא אנרגיה וגם נהנת. לא ידעתי שקיימת אפשרות גם לשרוף קלוריות וגם פשוט להנות.
? אני כל כך אוהב\ת לרקוד, אבל לא רקדתי שנים פשוט כי לא מצאתי מסגרת שנוח לי בה.
? בגלל המצב הבריאותי שלי (ברך מנותחת, גב תפוס, חוליות צוואר תפוסת, אחרי מחלה קשה, הוסיפו מה שמתאים לכם ...) לא עשיתי שום פעילות גופנית, וכאן מעודדים אותי לעשות רק מה שאני יכול\ה ועדיין אני מרגיש\ה ממש טוב בסיום המפגש.
? לא יודע\ת להסביר את זה אבל משהו באווירה מאוד נעים, ואני מרגיש\ה ממש בנוח.

הסיבות כמובן משתנות לאורך השנים כאשר המשתתפים מתחילים לחוות את האפקט המצטבר של ה"ביודנסה" בחייהם. אני יכולה להעיד על עצמי שאחרי 6 שנים רצופות של עיסוק בתחום כתלמידה ואח"כ כמאפשרת אין חלק בחיי שלא השתנה לטובה. כמובן שלא ניתן לייחס הכול רק ל"ביודנסה", אך אני יודעת בוודאות שהתחושה העמוקה ביותר של חיבור לעצמי והיכולת המתרחבת שלי לאהבה ולחמלה כלפי עצמי והסובבים אותי קשורה להתנסויות עוצמתיות שחוויתי רק ב"ביודנסה".

מאז שנות ה- 60 השיטה התפתחה מאוד ונוספו למייסד שותפים רבים שהביאו מכישרונם ומידיעותיהם ויצרו ביחד שיטה בין לאומית מצליחה המבוססת היטב גם בתיאוריה וגם במעשה.

כיום בישראל קיים ביה"ס אחד להכשרת מנחי ביודנסה שהוקם לפני 7 שנים בידי סילבי גנדלמן. בחודש שעבר ניפתח, בשעה טובה מחזור ההכשרה השלישי. בנוסף בכל הארץ ישנן קבוצות שבועיות הפתוחות לכל אדם.

אז קומו, צאו וריקדו את חייכם. לעולם לא מאוחר.


אפרת גולדנברג אפרת גולדנברג, מנחת ביודנסה מוסמכת ממחזור המנחים הראשון בישראל. מלמדת ביודנסה קבוצות גיל שונות

שיתוף חברים
עם : אפרת גולדנברג